2011. november 8., kedd

Fantasztikus lepény

Jó pár évvel ezelőtt Olaszországban jártunk, még kettesben, autóval, sátorral, ahogy kell. Északról haladtunk a keleti part mentén dél felé, Anconánál ért minket az egyik éjszaka, másnap onnan indultunk tovább hajóval Horvátországba.
Fáradtan, igazi turistásan, be nem hajtós belvárosi utcába behajtva bolyongtunk a város központjában szállást keresve. Megesett rajtunk a rendőr szíve, nem büntetett meg minket, cserébe javasolt egy kempinget a városon kívül, Portonovoban. Kibolyongtunk a városból, ránk sötétedett, kis hegyi utakon köröztünk, nagyjából azt sem tudtuk, hol vagyunk, de aztán mégis sikerrel jártunk. Rátaláltunk egy kis kempingre, ahol még épp fogadtak bennünket, majd a töksötétben kerestünk sátorhelyet, fel is állítottuk a sátrat. Mindezt persze farkaséhesen, valahol éjféltájban. Megkerestük a kemping büfét, ennivaló után érdeklődtünk – mire közölték velünk, hogy sajnos a konyha már bezárt. Nagyon csalódottak voltunk, ez valószínűleg az arcunkra is kiült, mert megesett rajtunk a büfés szíve és azt mondta, hogy azért piadinát még tud adni. Annak ellenére, hogy akkorra már nagyon sokadszorra jártunk Olaszországban, még sosem hallottunk a piadináról, erről az olasz lepényről, amit mindenfélével meg lehet tölteni, és isteni és mennyei, és jobbat akkor és ott nem is kaphattunk volna. Azóta is gyakran emlegetjük azt az estét, Budapesten nyílt is már egy piadina-étterem, de mégis egy múlt héten talált recept adja vissza nekem leginkább azt az élményt, amit ott kaptunk.

Fantasztikus receptnek jutottam birtokába Limara péksége blogján: a serpenyőben sült lepénykenyérnek. A receptet nem ismételném meg, ugyanúgy készítettem, ahogy a szerző a belinkelt oldalon.
Feltétnek gyakorlatilag bármit elbír, tényleg megvan 30–40 perc alatt, a mi családunkból négyből négyen fogyasztották nagy lelkesedéssel. Szuper jellemzője még a tésztának, hogy ha megmarad, gombócba formázva, folpackba csomagolva fagyasztható és bármikor előkapható (1–2 óra azért kell a kiengedéshez). Kiengedés után nyújtható, formázható és süthető.

Limara kikísérletezett egy új változatott: a töltött lepénykenyérét – az ételét, amely olyan nagy örömet okozott nekem. Az első próbálkozás óta született nálunk sima sajttal töltött változat, gyerekeknek tejfölös-sajtos-kukoricás-lilahagymás, nekem lilahagymás-paradicsomos-füstölt sonkás – a lehetőségek tárháza végtelen.

Formázása is lehet változatos, lehet két nyújtott lepénykör közé helyezni a tölteléket és úgy kisütni (ld. Limara fentebb hivatkozott töltött lepénykenyere), az én személyes kedvenceim a jól harapható, fogható, mártogatósnak is kiváló háromszög alakú lepények, a calzone típusú, félbehajtott kör alakú lepények pedig talán a leggyorsabban elkészíthetők.

Zsiradék hozzáadása nélkül, grillserpenyőben sütöm ki a lepényeket, 3–4 perc alatt készen vannak.

Kezdőknek (is) nagyon ajánlom, sajttal töltve, paradicsomos vagy tejfölös mártogatóssal kísérve klassz partikaja lehet felnőttnek, gyereknek. Kamaszként elkészíthető a házibulira, közösen anyával, vagy ha az már ciki, akkor a barátokkal.

Piadina receptek:

A csatolt fényképek minőségéért elnézést, de be szeretném mutatni a sokféle formát és mindig este kerül sor a lepény-sütésre. :)

1. jól néznek ki így is :-) jó is, h eszembe juttattad, csinálok a héten megint :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...